2 Yaşındaki kızımızla ilk araba yolculuğumuz

Arabamızla mı uçakla mı gidelim derken eşimin beni ikna etmesi üzerine çekirdek aile olarak ilk araba yolculuğumuzu yaptık. Kızımız Ada Deniz 23 Aylık ve oldukça hareketli bir çocuk, araba koltuğunda 5 dakikadan fazla oturamayanlardan. Hemen sıkılıp inmek ister. Bu nedenle onunla araba yolculuğu fikri beni epey bir korkutmuştu. Ancak Bayram tatilimiz için yaptığımız Ankara Antalya yolculuğu hiç de korktuğum gibi olmadı… Tatil hazırlıklarımızı yaparken bir yandan da onun araba içerisinde keyifli vakit geçirmesini sağlayacak yeni fikirler için ufak bir araştırma yaptım. Annelerin ortak fikri bebeğinizin daha önce görmediği oyuncakları temin etmeniz yönünde idi. Bende en yakın oyuncak dükkanına gidip Ada Deniz’in ilgisini çekebilecek (her çocuğun dikkatini çeken, oynamaktan zevk aldığı oyunca tipi farklıdır. Hatta bu bir oyuncak bile olmayabilir. Bir mandal, pet şişe kapağı, tokalar, kalemler,kol saati, annesinin güneş gözlüğü bile olabilir…) bir çanta dolusu eğlenceli oyuncaklar aldım. Bunların içerisinde; * Yazı tahtası (küçük beyaz bir tahta ve minik bir tahta kalemi) Bununla epey vakit harcadı. Kendince resim yapıp tüm tahtayı karaladı. Kaleminin arkasındaki keçe silgi ile ben sildim o boyadı. Tabi ki arada elini, yüzünü, bacaklarını da çizdi, hatta araba koltuğu bile aldı nasibini.

• Minik plastik kapaklı tava. İçerisinde plastik sebze ve meyveler var. Kapağını açıp karıştıra karıştıra yemek yaptık birlikte. Minik kaşığı ile beni de yedirmeyi ihmal etmedi kızım 😄

• Minik plastik renkli küpler. Üzerinde harflerin, sayıların ve hayvan resimlerinin olduğu sıkınca ses çıkaran çok tatlı küpler. Uzunca bir süre bunları elinde tutarak oyalandı minik kuş.Birlikte renk ve sayı çalışmaları yaptık.
  • Küçük bir puzzle. İri parçaları olan 6-7 parçadan oluşan puzzle de oldukça etkili oldu.

• Çantamızda bulunan ancak oynamaya gerek duymadığımız diğer oyuncaklarımız ise şunlardı; Minik hayvan figürleri, Köpük ile baloncuk yapma tüpü, resimli kitaplar, etiket ve çıkartmalar. Evimizdeki oyuncak sepetimizden favori birkaç oyuncak daha.

Yolculuk sabahı Ada’nın uykusunu bölmemek için, akşam yatırırken yolculuk kıyafetlerini giydirmiştim. Rahat bir body, üzerine ince bir T-shirt ve altına kısa bir tayt. Valizlerimizi geceden arabamıza yüklememiz sabah evden çıkışımızı oldukça hızlandırdı. Evdeki son kontrollerimizi yapıp, minik kızımızı da kucaklayıp arabamıza yerleştik. Uzun bir yolculuğa yetecek kadar oyuncak stoğumuz ve bir kamyon yükümüz ile ( bu konuya ayrı bir yazımda değineceğim 😄 ) sabah 06:00 sularında hareket ettik. Ada koltuğunda şakın gözlerle etrafa bakınırken yolculuğumuz başlamıştı. Hiç mızırdanmadan sabah uykusunun mahmurluğu ile yolculuğumuzun 20. dakikasında gözleri kapanmaya başladı minik kuzunun. Babası ile ben hayretler içerisinde birbirimize bakıp güldük. Bu fırsattan istifade akşamdan hazırladığımız kahvaltılık sandviçlerimizi bir güzel yedik. Fondaki güzel müziklerimiz eşliğinde sohbet ede ede yol aldık. Afyon’a 40 km kalana kadar uyudu kuzucuk.

Mola yerinde güzelce koşup eğlendik, kahvaltımızı yaptık, altımızı değiştirip tekrar yola koyulduk. Mola sonrasında arabaya adapte olması biraz zor oldu. Koltuğa oturmak istemedi, devreye oyuncak çantamız girdi. Tombala çeker gibi elimi daldırıp bir oyuncak çektim. Biraz resim, biraz tabak çanak, biraz gözlük derken 40. dakikanın ardından bizim minnoşun gözler tekrar kapanmaya başladı. Güzel bir uyku daha çekti kuzucuk.Tabela Antalya 15 km gösteriyordu ki gözlerini açtı. Şehir içi trafiği, kırmızı ışıklar, dur kalklar biraz canını sıkmıştı Ada’nın. Antalya merkezden Kundu’daki otelimize gidene kadar cep telefonu yetişdi imdadımıza. You tube ve sevimli çocuk şarkıları eşliğinde vardık son durağımıza.

Adanın beklenmeyen bu uyku performansı ve sakinliği babası ile beni çok mutlu etmişti. Ne kendisi ne de biz yorulmuştuk. Çoğunluğunu uyuyarak geçirdiğimiz yolculuk dönüş yolunda da benzerlik gösterdi. Tatilin, havuzun ve eğlencenin yorgunluğu ile Ada hemen hemen tüm yol boyunca uyudu. Eşim kararı ile yaptığımız araba yolculuğu gerçekten çok doğru bir tercihmiş. Evden tüm valiz, çanta, ıvır zıvır eşliğinde çıkıp aynı şekilde kaplumba misali dönmek çocuklu aileler için ideal bir seyahat seçeneği. Sınırsız bagaj imkanı ile aklınıza gelen her şeyi alabilmek, istediğiniz yerde durabilmek de cabası. Biz 2015 yılının ilk yaz tatilini böylece yapmış olduk. Çocukla tatil detaylarını ve hazırlık sürecini sonraki yazılarımda sizlerle paylaşacağım.

Her şey annelerin gönlünce olsun…. Sevgiler.